חדשות ועדכונים

הגיע משלוח חדש של כוורות שקטות בקוטר 30 מ"מ

 

----------------------------

 

הגיעו תותחי CO2 חדשים בהפעלה ידנית וממוחשבת

 

----------------------------

  

חידוש רשיונות מפעיל לשנת 2013:

יערך בסמינר אפעל, רח' היסמין 1, רמת אפעל:

21.01.2013

06.03.2013

15.10.2013

10.12.2013

 

יערך במלון חוף התמרים עכו:

06.02.2013

13.11.2013

 

להרשמה נא להתקשר למוסד לבטיחות וגהות:

03-5553070

שלוחה 3 (אורית)

 

----------------------------

 

פורום יבואני הזיקוקין פועל מול המשרד להגנת הסביבה להקטין את מרחק ההפעלה מבתי מגורים עפ"י תקנות הרעש החדשות. כחלק מהפעילות בוצעו בדיקות רעש לכוורת ע"י מעבדה מוסמכת והתוצאות הועברו למשרד להגנת הסביבה.



יצירת קשר מהיר
1-800-84-84-84

זיקוקין בטיחות, חוקים ותקנות

 פלאש זיקוקין

 

זיקוקי דינור הם אטרקציה שהופכת כל אירוע לחוויה בלתי נשכחת, ובשנים האחרונות הפכו לחלק כמעט בלתי נפרד מאירועי שמחות שונים. אולם זיקוקי דינור כוללים אש וחומרי נפץ בקרבת האורחים, שילוב שיכול להשתבש במהרה אם לא פועלים לפי תקנות וחוקי הבטיחות, שמטרתם לשמור על האורחים מהסכנות הכרוכות בדבר.

 

עוד כילדים קטנים זכור לנו המשפט – "אסור לשחק באש" – והמצב הוא אכן כזה כשמדובר במופעי זיקוקים. חומרי הנפץ מסוכנים ולא יציבים, וגם הניצוץ הקטן ביותר יכול להפוך מופע שאמור להלהיב את האורחים למפגע בטיחותי ולסכנת נפשות. כיום ישנן תקנות מחמירות מאד בכל הנוגע לשילוב מופעי זיקוקים באירועים השונים, שנועדו לשמור על בטיחות הקהל בזמן מופע הזיקוקים, לפניו ואחריו.

 

על מנת להפעיל מופע זיקוקי דינו יש צורך ברישיון. הרישיון להפעלת מופעי זיקוקים מסופק על ידי המוסד לבטיחות וגהות, הפועל מטעם משרד העבודה. על כל מפעיל זיקוקים מורשה להיות בן 21 לפחות, וכמובן – לעבור קורס המכשיר אותו לעסוק בהפעלת מופעי זיקוקים. הקורס אורך חודשיים לערך, ולאחריו נדרשים המועמדים לקבלת הרישיון להפעיל 5 מופעים מודרכים עם מפעילים ותיקים על מנת לקבל את הרישיון להפעלת המופע.

 

בכל מקרה, הזיקוקים לא יכולים לפעול לאחר השעה 23:00, אלא באישור מיוחד. בסיום המופע יש לבצע סריקה של האזור על מנת לאתר נפלים. בנוסף, ישנם מרחקים מינימאליים של איזור שיגור הזיקוקים מהקהל, שנעים מ-8 מטרים ועד 258 מטרים לפחות, תלוי בקוטר הזיקוקים. הפעלת מופעי זיקוקים מתחלקת לשלושה סוגים – הסוג הראשון, אליו משתייכים זיקוקים שכל אחד יכול להשתמש בהם או לרכוש אותם (ידועים בתור "נפצים"). את תקנות הבטיחות היחידות הקיימות בנוגע לזיקוקים אלו היצרן מחויב לכתוב על גבי העטיפה. לצורך הפעלת הסוג השני של זיקוקי דינור יש צורך במרחק בטיחות מינימאלי מהקהל של 25 מטרים, וכן רישיון והיתר כלליים להפעלת האירוע. מופע זיקוקים מסוג זה לא מצריך אישורים מיוחדים, והאחריות היא על המפעיל. הסוג השלישי של מופע הזיקוקים מצריך לא רק רישיון להפעלתו, אלא גם היתר מיוחד וספציפי לאותו האירוע. מופע זיקוקים מסוג זה מצריך מרחק בטיחות של 50 מטרים לפחות מהקהל. בנוסף, יש צורך בסיור מקדים של חבלן משטרה באזור המופע על מנת למלא דו"ח מפורט – היכן ומתי מתקיים המופע, תרשים מפורט של האזור, דרישות הבטיחות של חבלן המשטרה והגבלי ירי שונים התלויים במבנה השטח בו מעוניינים לבצע את המופע. לאחר סיור החבלן יש צורך באישור מתחנת מכבי האש שבתחום שיפוטה עתיד להתקיים המופע, וכן אישור רפואי ממד"א או גורם רפואי פרטי. לאחר קבלת כל האישורים האלו על מפעיל האירוע להגיש בקשה נוספת בתחנת המשטרה לקבלת אישור להפעלת המופע. לאחר קבלת אישור זה, על המפעיל לפנות למשרד העבודה, ובהתאם להצגת כל האישורים המוזכרים לעיל המפעיל מקבל טופס היתר ומספר היתר.

 

קיימות תקנות בטיחות גם לגבי שינוע הזיקוקים ו/או פירוטכניקה. כל אדם המורשה להפעלת מופעי זיקוקים רשאי גם להוביל אותם בתנאי שהרכב המשנע קיבל אישור ועומד בדרישות הבטיחות של המוסד לבטיחות וגהות. אחסון הזיקוקים גם הוא זקוק לאישור מיוחד הניתן על ידי משרד העבודה – מהרגע בו מאחסנים באתר זיקוקים, הוא נחשב למחסן זמני בלבד וזקוק לשמירה מתמדת על הזיקוקים, כיוון שהם מכילים חומרי נפץ מסוכנים.

הפעל נגישות

בניית אתרים