חדשות ועדכונים

הגיע משלוח חדש של כוורות שקטות בקוטר 30 מ"מ

 

----------------------------

 

הגיעו תותחי CO2 חדשים בהפעלה ידנית וממוחשבת

 

----------------------------

  

חידוש רשיונות מפעיל לשנת 2013:

יערך בסמינר אפעל, רח' היסמין 1, רמת אפעל:

21.01.2013

06.03.2013

15.10.2013

10.12.2013

 

יערך במלון חוף התמרים עכו:

06.02.2013

13.11.2013

 

להרשמה נא להתקשר למוסד לבטיחות וגהות:

03-5553070

שלוחה 3 (אורית)

 

----------------------------

 

פורום יבואני הזיקוקין פועל מול המשרד להגנת הסביבה להקטין את מרחק ההפעלה מבתי מגורים עפ"י תקנות הרעש החדשות. כחלק מהפעילות בוצעו בדיקות רעש לכוורת ע"י מעבדה מוסמכת והתוצאות הועברו למשרד להגנת הסביבה.



יצירת קשר מהיר
1-800-84-84-84

זיקוקין הפעלת זיקוקים - מה אומר החוק?

 פלאש זיקוקין

 

הפעלת זיקוקים היא משימה הנראית לכולנו פשוטה – הרי מה יכול להיות כל כך מורכב בהפעלת זיקוקים עבור אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים? רוב האנשים נוטים לחשוב כך, כשבעצם הפעלת זיקוקים היא פעולה מורכבת הטומנת בתוכה סכנות רבות. הפעלת זיקוקים היא סוג של "משחק באש", כיוון שכל זיקוק מכיל חומרי נפץ רבים ולא יציבים, שהפעלתם מתבצעת על ידי אש, ובכל מופע זיקוקים נוכחים כמה מאות, אם לא אלפי צופים – שלא לציין את המפעילים או את מרכיבי הזיקוקים, שנמצאים קרוב לזיקוקים יותר מכל אדם אחר.

 

הפעלת זיקוקים - רק בעל רשיון

 

בשל העובדה שהפעלת זיקוקים היא משימה הכורכת בתוכה אחריות רבה, ישנם חוקים נוקשים מאד בנוגע לכל הקשור להפעלת זיקוקים, החל מהרכבת הזיקוק עצמו, סוג האירוע בו מתקיימת הפעלת זיקוקים ועד הלבוש של מפעיל הזיקוקים.

 

הפעלת זיקוקי דינור אפשרית רק עבור אדם שקיבל רישיון לכך. רישיון להפעלת זיקוקים ניתן לקבל ממשרד העבודה, דרך המוסד לבטיחות וגהות. את הרישיון ניתן לקבל לפחות בגיל 21, ועל מנת לקבלו יש צורך לעבור קורס בהפעלת זיקוקים, אותו מארגנות חברות זיקוקים שונים יחד עם המוסד לבטיחות וגהות. גם לאחר סיום הקורס, עדיין לא ניתן לקבל רישיון להפעלת זיקוקים, כיוון שחייבים לבצע הפעלת זיקוקים לפחות 5 פעמים יחד הם מפעיל מנוסה ומומחה בתחום, וכמובן – לעבור את כולן בהצלחה.

 

הפעלת זיקוקים - שלושה סוגים שונים

 

ניתן לחלק את תחום הפעלת הזיקוקים לשלושה סוגים. הסוג הראשון של הפעלת זיקוקים כולל זיקוקים המיועדים לשימוש הציבור הרחב והם לא דורשים רישיון להפעלת זיקוקים. משום כך גם אין דרישות ותקנות גורפות לנושא, והוראות הבטיחות להפעלת זיקוקים מסוג זה מופיעות על אריזות הזיקוקים, אותן יכול לרכוש כל אדם. הפעלת פירוטכניקה וזיקוקים מהסוג השני דורשת מרחק בטיחות מינימאלי מהקהל של 25 מטר, והיא דורשת רישיון כללי להפעלת זיקוקים, ומצריכה תיאום טרום המופע עם ראש מדור הסיור ואישורו בתחנת המשטרה שבשטח השיפוט שלה מתבצעת הפעלת זיקוקים. האחריות להפעלת זיקוקים מסוג זה חלה על מפעיל הזיקוקים, אולם בעתיד תקנה זו צפויה להשתנות. הפעלת זיקוקים מהסוג השלישי כרוכה בהליך ארוך של סיורים בשטח בו מעוניינים לבצע הפעלת זיקוקים יחד עם חבלן משטרה, שאחראי למלא דו"ח עם פרטי המופע בו תתבצע הפעלת זיקוקים. הדו"ח מוגש לתחנת מכבי האש שבתחום שיפוטה מתבצעת הפעלת זיקוקים, והיא צריכה לאשר זאת. לאחר מכן יש לגשת לצוותי מד"א או שירותים רפואיים אחרים ע"מ לקבל מהם אישור להפעלת זיקוקים, ולבסוף חוזרים לתחנת המשטרה, מקבלים אישור סופי ומגישים טופס מתאים ומספר היתר להפעלת זיקוקים ממשרד התמ"ת. נוסף לכל אלו, בהפעלת זיקוקים במופע מהסוג השלישי יש צורך בשמירה על מרחק של 50 מטר לפחות מהקהל.

 

הפעלת זיקוקים נדרשת להתבצע במרחקים שונים של זיקוק מזיקוק והן בזוויות ספציפיות של הזיקוקים המיועדים לשיגור בגלל כיווני הרוח, שיכולה להעיף גיצים אל עבר שאר הזיקוקים. בנוסף, הפעלת זיקוקים מותרת רק באזורים בהם אין עשבייה וצמחייה רבות, ובמידה ובמהלך הפעלת זיקוקים במופע כלשהו דבר מה משתבש ונוצרת הצתה – אין אפשרות לכבות את הזיקוק כאשר הוא בוער, ומוכרחים להתרחק מהמקום ולמנוע מהקהל להתקרב אל מקום הבערה על מנת לשמור על בטיחותו.

 

 

 

 

הפעל נגישות

בניית אתרים